Skip to content

Kvitton i Peach

När en kund gör ett köp via Peach skickas alltid ett kvitto automatiskt. För att ett köp ska kunna genomföras behöver kunden antingen vara inloggad på sitt konto eller ange sin e-postadress vid köpet. Om dessa uppgifter saknas kommer köp-knappen inte att aktiveras.

Viktigt att tänka på för dig som kreatör

Titeln på din aktivitet visas på kvittot. Om aktiviteten är friskvårdsrelaterat (t.ex. yoga, träning eller massage), är det bra att inkludera detta i titeln för att underlätta för kunden att använda kvittot som friskvårdsunderlag.

Kvittot innehåller alla nödvändiga uppgifter, såsom Peachs organisationsnummer, adress, moms, kundens uppgifter, samt titeln på eventet eller tjänsten.

Om kunden behöver komplettera sina uppgifter

Om kunden behöver lägga till extra information, som sitt personnummer eller tjänstenummer, kan detta enkelt göras i Peach-appen. Uppgifterna läggs till på framtida kvitton automatiskt.

Om kunden glömt att ange nödvändig information vid köpet kan detta lösas i efterhand. Be kunden ladda ner Peach-appen, logga in med samma e-postadress som användes vid köpet, och lägga till de saknade uppgifterna. Därefter kan kunden ladda ner ett uppdaterat kvitto.

Om kunden inte hittar sitt kvitto

Skulle din kund inte kunna hitta sitt kvitto kan du enkelt hjälpa till. Gå till “Mina kunder” i ditt Peach-konto, leta upp kunden och klicka på deras transaktion. Då får du fram kundens kvitto och kan smidigt skicka det vidare.